Skip to main content
пр. Перемоги, 53 м. Харків, 61174 +38(057) 725-11-40, +38(057) 725-11-41

ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ БЕЗПЕКИ ПАЦІЄНТІВ

У травні 2019 року на засіданні 72-й Всесвітньої асамблеї охорони здоров’я держави взяли на себе зобов’язання визнати безпеку пацієнтів як одну з пріоритетних задач  охорони здоров’я і вжити усі необхідні заходи для зменшення шкоди, що завдається пацієнтам в медичних установах. Всесвітня асамблея охорони здоров’я схвалила встановлення Всесвітнього дня безпеки пацієнтів, що буде відзначатися щороку 17 вересня.

Безпека пацієнтів – це основоположний принцип надання медичної допомоги.  Кожен вид, форма і умови надання медичної допомоги супроводжуються певними ризиками для пацієнтів.  Несприятливі реакції можуть виникнути в результаті будь-яких медичних втручань навіть при їх правильному виконанні (незалежно від того, чи мають вони діагностичну,  лікувальну або реабілітаційну спрямованість).

За оцінками провідних світових фахівців, в різних країнах тільки при наданні стаціонарної допомоги заподіяти шкоду можуть щонайменше кожному 10 пацієнту.  Разом з тим, майже половину випадків, в результаті яких можна заподіяти шкоду, можна попередити. Як приклад можна привести зниження поширеності внутрішньолікарняних інфекцій, яке на 55% пов’язано виключно з дотриманням правил гігієни рук медичного персоналу.

В теперішній час пандемія COVID-19 є однією з найсерйозніших проблем і загроз, з якими стикається людство, а охорона здоров’я переживає свою найбільшу кризу в області забезпечення безпеки пацієнтів за всю історію!

Пандемія чинить безпрецедентний тиск на системи охорони здоров’я в усьому світі.  У зв’язку з цим кампанія Всесвітнього дня безпеки пацієнтів 2020 р. орієнтована на:

  • Розуміння важливості безпеки медичних працівників та її взаємозв’язок з безпекою пацієнтів;
  • Забезпечення участі зацікавлених сторін і прийняття комплексних стратегій для підвищення безпеки медичних працівників і пацієнтів;
  • Ухвалення невідкладних заходів, спрямованих на забезпечення безпеки медичних працівників як частини забезпечення безпеки пацієнтів;
  • Належне визнання самовідданої і напруженої роботи медичних працівників, особливо в рамках нинішньої боротьби з COVID-19.

Пандемія COVID-19 виявила величезні проблеми, з якими в теперішній час стикаються медичні працівники в усьому світі.  Робота в стресових умовах створює ризики для безпеки медпрацівників, включаючи інфікування і поширення захворювань в медичних установах, обмежений доступ до засобів індивідуального захисту та інших заходам профілактики інфекцій, а також вчинення помилок, які можуть завдати шкоди як пацієнтам, так і медичним працівникам. У багатьох країнах медичні працівники стикаються із збільшеною небезпекою інфікування, нещасних випадків, стигматизації, хвороб.

Для надання безпечної медичної допомоги пацієнтам украй важлива наявність в системі охорони здоров’я компетентного, кваліфікованого, зацікавленого медичного персоналу і створення умов для залучення пацієнтів до процесу лікування.

КЗОЗ «Харківський міський центр здоров’я»


  • інформатор, реєстратори +38 (057) 725-11-40, 
    +38 (057) 725-11-41

  • приймальня директора +38 (057) 725-11-51

  • поліклініка №8 у соцмережах

  • © 2016- КНП «Міська поліклініка №8»  ХМР

  • пр. Перемоги, 53, м. Харків, 61174, Україна

При повному або частковому використанні матеріалів сайту посилання обов’язкове

Запись на прием
222